Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální bydlení Brno
Krbylová, Alžbeta ; Krupica, Roman (oponent) ; Sátora, Josef (vedoucí práce) ; Petříček, Tomáš (vedoucí práce)
Projekt sociálneho bývania v Brne – mestskej časti Maloměřice, je predovšetkým zacielený na rómsku komunitu ako aj iné mnohopočetné rodiny. Navrhnuté objekty sú riešené ako nízko podlažná radová zástavba. Objekty sú rozmiestnené okolo hranice parcely, čím sa vytvorí aj polosúkromný priestor pre hry a komunitné akcie v navrhnutom komunitnom centre. Domy sú navrhnuté, aby spĺňali požiadavky majiteľov, čo vytvára rôznorodosť radovej zástavby. Základom každého návrhu je jednotka (odlíšená sedlovou strechou) so vstupnými priestormi, schodiskom, technickým a hygienickým zázemím. Podľa prianí bol navrhnutý počet a umiestnenie obytných miestností (navrhnuté s plochou strechou). V riešenom dome sa preto nachádzajú obytné miestnosti až pre 10 ľudí s priestrannou kuchyňou s obývacím priestorom. V rámci začleňovania sa menšinovej komunity do spoločnosti a zlepšenia ich štartovacej pozície na trhu práce sa uvažuje s realizáciou príbytkov samotnými obyvateľmi pod dohľadom skúsených remeselníkov. Pre svoju jednoduchosť a dostupnosť boli vybrané ako materiál pre konštrukciu pórobetonové tvárnice YTONG. Fasáda je prevedená prevažne v základnej bielej farbe omietky s možnosťou voľby farby na časti so sedlovou strechou.
Bydlení s prvky romské kultury
Vyhlídalová, Lucie ; Manová, Ludmila (oponent) ; Menšíková, Naděžda (vedoucí práce) ; Šuhajda, Karel (vedoucí práce)
Projekt bydlení s prvky romské kultury se nachází v Brně, městské části Maloměřice. Jedná se o nízkopodlažní řadovou zástavbu, která je řešena jako sociální bydlení. Návrh vychází z mentality romského etnika a jejich tendence žít ve větších rodinách. Zástavba je řešena variabilně. Základem návrhu jsou dva typy domů, které se v řadové zástavbě střídají, a u každého z nich je ještě možnost různého kapacitního řešení. V projektu se počítá i s možnými dostavbami v průběhu užívání stavby. Z konstrukčního hlediska jde o dřevostavbu s využitím ekologického materiálu pro opláštění ekopanelů. Řady domů kopírují obvod rovnoběžníkového pozemku a vytváří tak uprostřed pozemku klidovou zónu pro relaxaci a společné trávení volného času. Z architektonického hlediska nová zástavba zapadá do současného obrazu místa v klidné části Brna, kde převládají menší domy se sedlovými střechami. Pro novou zástavbu jsou charakteristické asymetrické štíty sedlových střech a nepravidelně umístěná okna. Výrazným prvkem je i fasáda, která kombinuje trapézový plech a dřevěný obklad.
Právní povědomí romských dětí
DOLANSKÁ, Pavla
Tato práce se věnuje právnímu povědomí romských dětí z Českého Krumlova a Českých Budějovic. Teoretická část práce se zabývá pojmem dítě, a to z několika pohledů, dětskými právy a také právním povědomím. Bakalářská práce se také zaměřuje na Úmluvu o právech dítěte a další důležité dokumenty z hlediska dětských práv. V několika kapitolách se zaměřuji na romskou minoritu, na její historii, kulturu a na výchovu romského dítěte jako takového. Další důležitou součástí teoretické části jsou Metody a techniky sociální práce s romskou menšinou, sociálně právní ochrana dětí a projekty zaměřené na právní povědomí. Cílem práce bylo zjistit situaci právního povědomí romských dětí v Českém Krumlově a v Českých Budějovicích. Metodou byla zvolena kvantitativní výzkumná strategie s použitím techniky částečně standardizovaného nástroje prof. G. Meltona - dotazníku, zjišťujícího právní povědomí. Dotazník obsahuje obecné otázky, modelové situace a práva a povinnosti dětí a dospělých z pohledu dětí. Výzkumu se zúčastnilo 93 respondentů z Českých Budějovic a Českého Krumlova. Výsledky byly zpracovány v programu SPSS 26.0. Výzkumem bylo zjištěno, že právní povědomí se s rostoucím věkem zvyšuje. Výsledky mohou posloužit jako informační materiál pro veřejnost, pro organizace spolupracující s romskou menšinou či sociální pracovníky.
Romové v naší společnosti v kontextu s majoritou
Kůtková, Markéta ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce pojednává o vztazích mezi romskou společností a majoritní společnosti. Stručně popisuje historii Romů ve světě a na našem území, mapuje klíčové body v historii, kdy se poprvé objevují rozkoly mezi majoritou a romskou minoritou. Dále popisuje možné částečné řešení tohoto problémů v rámci multikulturního vzdělávání a osvěty mezi romskou i majoritní společností. Je zde zmiňován klíčový názor, že z velké části konflikty mezi oběma společnostmi pramení ze vzájemného neporozumění obou kultur. Praktická část pojednává o názorech a vztazích majoritní společnosti k Romům, se kterými se přímo setkávají v běžném životě.
Volný čas romských dětí v Táboře
Velková, Věra ; Vodáčková, Daniela (vedoucí práce) ; Víšek, Petr (oponent)
Bakalářská práce "Volný čas romských dětí v Táboře" pojednává o volnočasových aktivitách romských dětí v Táboře. Práce je zaměřena historii Romů, vztahu romského dítěte ke škole, resp. vzdělávání, vztahu romské menšiny k výchově romských dětí. Z větší části se věnuje nestátním neziskovým organizacím, které se zabývají volnočasovými aktivitami nejenom pro romské děti v Táboře. Podrobněji se zaměřuje na organizaci 1. Kiwajunior klub Tábor a hlavně na její projekt Fílie, který se zabývá především způsoby trávení volného času dětí ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí, z Dětského domova Radenín, z Azylového domu pro ženy a matky s dětmi v Táboře, a tím předcházení patologických jevů ve společnosti. S chlapcem, který je zapojen do projektu Fília, byla vypracována kazuistika. Praktická část je zaměřena konkrétního způsoby trávení volného času romských dětí v Táboře, s kým a kde volný čas tráví, zda ho tráví s rodinou nebo kamarády, jak si představují svůj volný čas, kdyby si ho mohly organizovat pouze samy, zda se jsou chvíle, kdy se nudí.
Využití romských písní v hodinách hudební výchovy
Filipová, Eva ; Saláková, Magdalena (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá romskou hudbou a jejím zařazením do školní výuky. Cílem práce je poskytnout základní informace o romské kultuře a hudbě a inspirovat pedagogy k zařazení multikulturních a etnických témat do hodin. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část (první a druhá kapitola) pojednává o Romech a jejich hodnotovém systému, jazyku a jeho výslovnosti. Věnuje se základní charakteristice tradiční i současné romské hudby, samostatná podkapitola se zaměřuje na české písně, v nichž se zpívá o Romech. Navazující praktická část (třetí a čtvrtá kapitola) popisuje využití romské hudby pro romské a neromské děti. Nejprve jsou představeny projekty Čhavorenge a Čhavorikano luma, jejichž cílem je připomínat romským dětem jejich tradiční hudbu a hodnoty jejich kultury. Zmíněn je i přístup k výuce romské hudby na vybrané základní škole s velkým procentem romských žáků. Čtvrtá kapitola seznamuje s možnostmi využití romské hudby pro neromské děti. Jsou v ní uvedeny zpěvníky, sborníky písní a úpravy pro dětské a studentské sbory. Nakonec jsou představeny tři tematické vyučovací bloky, z nichž je možné čerpat inspiraci do hodin hudební a multikulturní výchovy.
Vlivy působící na výběr střední školy u romských žáků
Horká, Terezie
Bakalářská práce se zabývá vlivy, které působí na výběr střední školy u romských žáků. V teoretické části je vymezena romská národnost, charakteristiky romské kultury a romský žák. Dále je zde popisována volba střední školy a s ní definované pojmy jako volba povolání a volba další vzdělávací dráhy. V dané problematice jsou uvedeny výsledky několika výzkumů, které byly realizovány v minulosti. Z těchto výzkumů vyplývají faktory, které na žáka působí při výběru střední školy a daného oboru. Hlavním cílem teoretické části je poukázat na faktory, které na žáka základní školy při výběru střední školy působí a jakým způsobem. Metody použité pro zpracování teoretické části jsou studium odborných literárních zdrojů, pedagogických časopisů, tvorba výpisků a jejich analýza, srovnání a syntéza. Hlavním cílem praktické části je zmapování vlivů, které na romské žáky základních škol při výběru další vzdělávací dráhy působí a jakým způsobem. Metoda použitá pro zpracování praktické části bude polostrukturovaný rozhovor s pěti informanty. Bude použito záměrné vzorkování na typických případech. Informanty budou žáci devátých ročníků základních škol, kteří se účastní projektu Doučování v Muzeu romské kultury. Data z rozhovorů budou vyhodnocena pomocí otevřeného kódování.
Volný čas romských dětí v Táboře
Velková, Věra ; Vodáčková, Daniela (vedoucí práce) ; Víšek, Petr (oponent)
Bakalářská práce "Volný čas romských dětí v Táboře" pojednává o volnočasových aktivitách romských dětí v Táboře. Práce je zaměřena historii Romů, vztahu romského dítěte ke škole, resp. vzdělávání, vztahu romské menšiny k výchově romských dětí. Z větší části se věnuje nestátním neziskovým organizacím, které se zabývají volnočasovými aktivitami nejenom pro romské děti v Táboře. Podrobněji se zaměřuje na organizaci 1. Kiwajunior klub Tábor a hlavně na její projekt Fílie, který se zabývá především způsoby trávení volného času dětí ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí, z Dětského domova Radenín, z Azylového domu pro ženy a matky s dětmi v Táboře, a tím předcházení patologických jevů ve společnosti. S chlapcem, který je zapojen do projektu Fília, byla vypracována kazuistika. Praktická část je zaměřena konkrétního způsoby trávení volného času romských dětí v Táboře, s kým a kde volný čas tráví, zda ho tráví s rodinou nebo kamarády, jak si představují svůj volný čas, kdyby si ho mohly organizovat pouze samy, zda se jsou chvíle, kdy se nudí.
Romové v naší společnosti v kontextu s majoritou
Kůtková, Markéta ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce pojednává o vztazích mezi romskou společností a majoritní společnosti. Stručně popisuje historii Romů ve světě a na našem území, mapuje klíčové body v historii, kdy se poprvé objevují rozkoly mezi majoritou a romskou minoritou. Dále popisuje možné částečné řešení tohoto problémů v rámci multikulturního vzdělávání a osvěty mezi romskou i majoritní společností. Je zde zmiňován klíčový názor, že z velké části konflikty mezi oběma společnostmi pramení ze vzájemného neporozumění obou kultur. Praktická část pojednává o názorech a vztazích majoritní společnosti k Romům, se kterými se přímo setkávají v běžném životě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.